Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Betong å röjning

Städ/röjdag uppe i sommarstugan stod på agendan idag.
Vägförening har det en gång varje sommar och i år inföll den den 25 juli.
Som tur var, så skulle vi inte vara där förrän kl 10,
så vi hann åka till Höjens loppis en sista gång, denna sommar.
Sista dagen hon hade öppet för detta år.

Där gjorde jag lite fynd.
2  skyltar med texterna smultron och hemlis.

Smultron tänkte jag sätta på en burk,full med favoritgrejor.

Hemlis, tror jag får hamna på en mörk burk, som man inte ser igenom, där man kan gömma något hemligt.

2 små dala hästar vi oxå följa med hem, tänkte måla dem i nån färg. Vet dock inte riktigt i vilken., vit kanske?



Syrran som oxå var med köpte oxå 2 skyltar och sen en korg, hon ska nog ta och måla den i vitt.



Synd nog var det dåligt väder vid stugan, så det blev inte så mycket röjt efter vägarna men men, lite blev det gjort ialla fall. Sen kom även vår mamma och hennes helgbo upp,
så vi klippte gräset, röjde i rabatter och  slog ner högt gräs med en lie , då vädret blev lite bättre.
Blev dock inget målat då det inte var uppehåll hela tiden.

Gjorde även lite fynd i stugan, då den har ett antal år på nacken.
Jag hittade en gammal strykjärn, det fick självklart följa med mig hem.

På vägen hem, så ser vi en loppis skylt, så vi vände och åkte dit. De var på väg att stänga, men vi fick ta en titt ändå.

Då det gick över förväntan att gjuta med betong sist, så gjorde vi nya idag.
En del, lika från förra gången och sen en hel del nya grejor.
Få se om vi lyckas nu å.
Tyvärrr tog betongen slut, så vi får köpa mer imorn och gjuta vidare.
 Kul är det ialla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.