Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Första advent och julskyltning


Första advent idag, som vanligt är jag ute i sista sekund så idag först plockade jag fram adventsljusstaken och satte upp gardinerna i köket.

Fick nämligen nya gardiner av min svärmor.


 

I Falun var det julskyltning, så jag åkte ner för att träffa syrran Emma och kompisen Madde.

Vi gick runt och kikade i affärer, gjorde lite ärenden.

Gick upp till Falu ljusstöperi, vilken mysig byggnad och butik.

Både huset, innegården och butiken innuti var jättefin!

Fick lite glögg utanför, så vi fick upp värmen igen :)


Var in på Village, för att kika och hittade då ett fat till mina adventsljus.

Köpte nämligen ljus igår, men idag när jag skulle fixa i ordning så hittade jag inget fat hemma som passade.

Men som tur var hittade jag ett idag :)


På Village jobbar numera Mari, med bloggen Nordingården så henne fick vi en pratstund med :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.