Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Färg

I många bloggar har jag sett att det ska vara mycket vitt, eller att många vill ha vitt. Jag tycker oxå om vitt, men även färger.

Som i mitt kök, där är det vita skåpluckor, ekträskiva, ek möbler, ek golv å vita tapeter med vitt mönster på, men då kan jag ändra på gardiner, dukar, underlägg, mattor, servetter, handukar, krukor  i stället.
Så på våren och sommaren är det mycket rosa och grönt, älskar ROSA. På vintern blir det oftast rött, svart och vitt. Men vill jag ha någon annan färg, är det ju bara att ändra.
Lika så är det i badrummet där är kaklet och klinkers i vitt och grått, men kan ändra mattor och handdukar. Brukar variera med rött. orange, lila/grå eller olivgrönt.
Lite tråkigt om man måste byta färg på tex. kakel bara för att man vill ha något nytt.

Däremot i två av husets rum, är det färg, och inte så lite heller. i hallen nere är det en mörkröd, (svårt att förklara färgen) men en färg jag hade även i vår lägenhet, så den gillar jag, Mysig och varm färg.
Sen i sovrummet upp, är det rosa, en varm rosa, lite åt det mörka hållet.  Men sen har jag en del svarta och vita detaljer/saker så den blir lite mindre skarp där...men som jag älskar den färgen!
Så jag får hoppas att mitt första barn blir en tjej...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.