Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Barnvakt till busungen...

...har vi varit hela helgen. 

Hämtade (Jag å syrran) henne vid lunch på lördagen, och då drog vi ner på stan för att kika lite, sen hade jag tid för ena katten på djursjukhuset, så vi for upp dit, och hon fick självklart följa med,
då hon älskar djur och är uppvuxen i skogen.

Fast där fick vi vänta å vänta, då de fick in akut fall, men vi läste tidningar å böcker å käka lite banan så det gick bra ändå.

Kvällen käkade vi mat hos oss (mig å min sambo) , då vi nu mera har två sjukklingar till katter.
(En med sår på kinden och den andra på svansen, så vi har snart klippkort på djursjukhuset...)

Medan vi lagade mat, så byggde lillfröken en koja i köket.



Skjutsa hemma resten av kompani när det började bli läggdags för damen, till min mamma,
då alla skulle sova där, lika så lillfröken.
Då hon har säng å allt hos min mamma...

Idag på förmiddagen hämtade jag upp dem ( Syrran å lillfröken) igen, för att fara till Harmsarvet och kika på djur.

Vi fick klappa hästar, kika på kaninen som hoppade över hinder, titta på grisar, hönor och en katt.

Å så klart får och getter, man fick gå in och klappa dem.



Ena fåret fick en kram <3



Bocken Bruse, med stora horn.

En underbar helg med min familj och lilla fröken =)

Vi har henne gärna, då hon är så himla go!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.