Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Tuttul samt motorshow

Mitt kusin barn på 2,5 år skulle hälsa på Moster Stina ( alltså min mamma ), helst redan på fredagen men hon fick lov att vänta ända till lördagen innan hon fick hälsa på Moster Stina, Uve och Emma.
Hon hade knappt tid att klä på sig...

Visste inte att de skulle ha henne under dagen när jag ringde och hörde vad de hade för sig, men hörde direkt att hon var där.
Så då passade jag å min sambo oxå att umgås med dem, så jag fick träffa lilla söta damen!

De kom förbi på en fika innan vi tog en tur på stan, sen blev det middag hos mamma *muma*

På kvällen skulle de vara en gratis show på stan, där de hoppade med motocrossar över Falu ån, och vi hade tänkt att åka ner för att kika.
Inte för att jag är jätteintresserad av motor och sånt, men kunde vara skoj att se!
Kan säga att vi inte var de endå som skulle se showen.

Lilla damen fick oxå följa med, hon satt på min sambos axlar och bara tittade med stora ögon...
Visste inte riktigt vad hon tyckte,
men efteråt pratade hon om motorcyklar som hoppade över ån, högre än taket...
och dagen efter hade hon berättat för sin mamma att de släppte händerna och gjorde kullerbyttor...
så jag tror hon gillade det! *ler*

Häftigt att se, de var lite galna men väldigt duktiga!!

Söndagen for jag, syrran och mamma upp till Vikarbyn,
för att baka tuttul ( Tunnbröd på Rättviksmål ) med vår moster i bagarstugan där i byn.
Jag å syrran har bara varit med nån gång,
men nu provade vi på alla moment,
och det gick riktigt bra för att vara första gången !!

Riktigt gott blev det å!

En rejäl deg, på 6 liter, så vi hade att göra från kl 12 till kl 21!







(Lite dålig kvalitet på bilderna, men de är tagna på kameran på mobilen)





Kommentarer

Postat av: Syrran

Såg lite fel här o där, bla lila damen tror de ska stå lilla damen, sen stavas endå med e annars blir de nå annat. Sen sa hon att dom släppte händerna och gjorde kullerbytor, om de ska vara Nova språk. =P Sen har du stavat fel på TUTTUL. =)



kram kram

2010-10-25 @ 22:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.