Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Inredningsrunda till Insjön, Leksand, Hjortnäs, Tällberg och Gagnef

Tanken var att vi skulle ta en tur till Borlänge och Sahlinsstruts, men vädret var inte nå vidare så vi bestämde oss fär att ta en tur och kika på lite olika loppisar och inredningsbutiker.

Hämtade upp syrran, sen får vi via Borlänge och Gagnef vidare till Insjön,
där vi kikade in 2 inredninsbutiker: Små glädjen och Inredning & Sköna ting sen for vi vidare till Leksand.

Stannade till på Leksands bröd och köpte lite olika knäckebröd och när vi ändå var där stannade vi till på

Lokgården:



och kikade sen vidare till centrum där vi kikade in på inredningsbutikerna Presenta och 

Lantliv



och även loppisen Lop-Nor men där var det sån oreda och så mycket grejor så där gick vi ut ganska fort...

Hjortnäs var nästa anhalt där vi besökte en byloppis nere vid Hjortnäsbrygga och självklart var vi till
Ylva Skarps butik i Hjortnäs, ägarinnan och konstnären var själv där...



Hon gör ju så mycket fint, kunde ha köpt allt om jag bara haft pengar. 

Några av hennes alster:





Skulle gärna vilja ha någon av hennes tavlor och kuddar, gärna en grå... 
Önskar mig en sådan när jag fyller år/julklapp *blink blink*.

For vidare till Tällberg, där vi besökte butikerna: Trivsamt, MillaMollis, Tällberg Leva & Bo och Country Homes.

Milla Mollis; en liten men underbar butik med sköna ting för hem och trädgård!



Leva och Bo såg inte ut att vara så stort men det var en hel stuga, med hur mycket fint som helst.



Sen på vägen hem stannade vi i Gagnef/Djurås och besökte Loftgården och loppisen Tulavippan, där vi hittade glas, som mamma letat efter länge...hon har tre, då minst en har gått sönder, och nu har hon 4 till =)

Där på loppisen hittade jag en slev, ni får se senare vad jag ska göra med den...

Men vilket underbart väder det blev
stålande sol och varmt,
så när vi kom hem blev det grillat och vi satt ute på verandan länge...


(bildkvaliten är inte den bästa då jag tagit kort med kameran på mobilen)




Kommentarer

Postat av: Bea

HEHE, nää inte är det jag iaf :)



Det är Thomas och Ida som ev ska bli föräldrar...



kram

2010-05-20 @ 06:47:51
URL: http://beabofink.blogg.se/

Postat av: jennyn

Titta gärna in och var med i min nya SUPER tävling och tävla om barnkläder värde 1000 kronor på min blogg



http://jennyn.blogg.se/2010/may/tavling-i-samarbete-med-darlingexpress.html



Kram Jenny

2010-05-20 @ 08:31:08
URL: http://jennyn.blogg.se/

Postat av: Bea

Hej!



Jadå, han kollade väl lite, men han verkade varken rädd eller super förtjust. Kanske bättre nästa år :)



kram

2010-05-24 @ 11:39:36
URL: http://beabofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.