Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Veckans som gått...

Måndag:

Käka glass uppe vid hoppbackarna.
Kanongod glass och jättefin utsikt!

Tisdag:



( Höna, tupp och kycklingar )

Titta på djuren (höns, getter och kaniner) och lekte i lekparken i Mellstaparken med Robin =)


Onsdag:

Beökte loppis i Gustafs, hemma hos Susanne =)
Hennes premiärdag för loppisen denna sommar, och det var inte bara vi som var där...
Hon bor så himla fint och har så mycket fina grejor att sälja.

Innan vi for dit han vi även med en tur på
Kupolen, Irmas uthus, Rosa huset, loppis i Torsång och Pärlan Second hand.

Tog en macka på Torsångscafé, de är ju så himla goda =)

Torsdag:

Hon jag är kontaktperson åt och jag var och såg på föreställningen Cykelakuten: Buskis och Svettis

Använde magmusklerna fick man göra, för skratta det gjorde man =)

Fredag:

Jag och min sambo åkte till Västerby,Hedemora med Emma och hennes kille, Bea och hennes familj
för att plocka jordgubbar =)



Att man inte gjort detta förut, kan vi ej förstå.
Kanonfina jordgubbar att plocka för 30 kr kg.
En överfylld 10 litershink kostade 160 kr.

Vi kommer åka dit igen, det är då ett som är säkert =)

Stannade även till på Lappens på vägen hem för att käka en glass på Lappens, och där kan man snacka om glass.

Våffla eller bägare 25 kr med max 4 smaker.
Tog 4 olika smaker och då fick man 4 normalstorakulor,
så där fick man verkligen valuta för pengarna =)

Fredagskvällen:

For vi till min kusin för att fira att hon tagit studenten,
hon tog studenten som alla andra i juni men det blev kalas för släkten först nu.
Fick grillat =)

Vill man se djur ska man åka till dem =)
7 hundar, 2 katter och 2 hästar, och har du tur kan du får se en björn eller en älg.



Deras senaste tillskott, söt va?



...hon heter ju inte busan för inte... =)

Träffade mina tre kusinbarn på mammas sida, så himla söta och goa =)

Lördagen:

Grillat hemma hos oss =)
Sen provade vi att göra glass av jordgubbarna vi plockad, blev kanongott =)

Söndag:

Bad och sol nere på Roxnäs =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.