Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Loppistur igen..=)

Min ständiga förljeslagare, nämligen syrran och jag tor en tur i helgen för att kika på lite loppisar å så.

Norrgården fick ett besök, och där köpte syrran ett jättefint grytunderlägg
(ska be henne skicka en bild, så ni får se...)
för presentkortet hon fått av mig.

Såg i tidningen att det var loppisrea, det kunde man ju inte bara strunta i, utan vi får dit för att kika.

Ett hus ute i skogen, ett härbre tror jag det var oich där fanns det grejor, till väldigt bra priser.
Och inte nog med det, det var halva priset på allt.

Så för 30 kr fick jag en slev, 4 vinglas, 2 assieter, kulram och en såsnipa.



Dessa grejor samt sleven ska bli lite projekt, ni får se när det blir klart, om det blir klart...



Tyckte den här var så söt, så jag fick lov att köpa den.

Skulle vilja ha en byrå, till det blivande barnrummet, om jag får några barn nån gång...
Får fortsätta leta på loppisar och blocket.

När vi ändå var ute och åkte tog vi en tur till Baggbo, i Bjursås.
Läst om det hos Hemma på landet så vi fick ju lov att kika in där.

Passade även på att at en tur till Sågmyra,
och ett måste är ju Calimero och Hönshuset, två mysiga butiker med massa fint!




Kommentarer

Postat av: Anna

Hej!



Jasså du bor i Falun. Dit brukar jag, syrran och mamma åka emellanåt också och gå på stora loppisen där vid Rusta :) Lagomt långt bort och mysig tripp!



Idag har jag rensat mitt förråd och även förråd hemma hos mamma så grejer kommer det att finnas till tusen..haha!



Tittar man på väderleksrapporten idag ser det soligt ut på lördag, bara hoppas det håller sig så nu!



Du är hjärtligt välkommen i så fall :)



Vilken härlig shoppingtripp ni verkar varit på, sånt är så mysigt att dra iväg på!

2010-07-20 @ 20:29:01
URL: http://levinda.se

Postat av: Bea

Nää, det blev inge självplock. Det blev en tripp till borlänge istället :) Hur är det att jobba igen då?

2010-07-21 @ 10:57:01
URL: http://beabofink.blogg.se/

Postat av: Emma

Hej. Ne dom hade semesterstängt på tatillvara v28 -

29. Öppnade på måndag tror ja..

2010-07-22 @ 23:00:57
URL: http://skruttbilsbruden.blogg.se/

Postat av: Anna

Hej!



Förresten, jag glömde berätta att det är en till stor loppis i stan om ni tänkte komma förbi :)



Den är i en idrottshall och det skulle vara 70 bord inne + 15 ute. De har öppet 10-14 och vi har öppet 10-16.



Hoppas vi ses!!!

2010-07-23 @ 22:34:31
URL: http://levinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.