Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Loppis tur åt Storvik, Sandviken och Valbo

 Såg på Levindasblogg att hon och hennes syrra skulle ha loppis, och då fick vi ju bara lov att åka dit.
De sålde en massa fint, och vi handlade en del =)
Trevligt att träffa dem =)

Den låg i Storvik och när vi ändå var där köpte vi tomater, gurka och vindruvor från Gustafsängs Trädgård
och besökte loppisen i gården brevid trädgården.

Sandviken fick oxå besök av mig och syrran.
Fick tips av Levinda att det var en stor loppis vid Jernvallen,
men där gjorde vi inga fynd, men det gjorde vi på Dollarstore. 

Nästa anhalt var Valbo, när i ändå var ute och åkte i dessa trakter.
Är man där måste man ju besöka butikerna Tant Elwira och Madam Nyberg.
Två av mina älsklingsbutiker. 
De har så mycke fint och så är butikerna mysiga.

På Spikens loppisen i Valbo gör man alltid fynd, som idag.
Gör 60 kr fick vi en ganska stor dalahäst omålad, tvättbräda, bakformar, säkert 10-15 styckna som vi ska använda till att gjuta betong och en glasburk med lock.

Besökte en och annan loppis efter vägen oxå.

En underbar dag med trevligt sällskap!



Glasburkar från Lundin säljlager och saltfatet med lock från Dollarstore.



Tvättbrädan för en tia, kan det bli billigare. 
Länge letat efter en men inte till ett bra pris men idag...

Underbara skåpet hittade jag hos Levindas värld,
men jag kommer måla det vitt och sedan ha det som förvaring för pyssel, fast liggande.



Underbar tvål som luktar Choklad, hittade jag på Madam Nyberg.

  

Kramar




Kommentarer

Postat av: Anna

Hejsan!



Gud va roligt det var att du och syrran din kom på besök på vår gårdsloppis igår :) Jätteskoj att du nämnde att du var DU...hihi!



Och skoj att du hittade något du ville ha också!



Som jag skrev på syrran dins blogg så är det ju supermysigt att åka iväg på såna här svängar emellanåt, det brukar jag och syrran också göra.



Kramelikram!



2010-07-26 @ 00:30:44
URL: http://levinda.se

Postat av: Madame Nyberg

Men va synd att jag inte var här när Ni tittade förbi. Var på lite semester.

Hoppas vi ses nästa gång Ni Valbo-visitar.

Kram-Kram

Anna-Lena

2010-07-27 @ 18:02:50
URL: http://madamenyberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.