Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Varför så kallt?

Visst gillar jag vinter, när det är snö,men måste det vara så himla kallt?

Det kan väl räcka att det är ca 5-10 minus, bara så att snön ligger kvar,
 inte så här kallt, hoppas det vänder snart, så det blir lite varmare i alla fall.

Nu vet man ju inte vad man ska hitta på, vill ju knappast gå ut.
Ser ju så skönt ut, när solen lyser, så om det inte hade varit så kallt så hade man gärna tagit en promenad.

Vet inte vad det tog åt min kissemissar idag,
de låg ut på verandan hur länge som helst,
men den ena låg på veranda räcket och lilla damen på filten,
det värmede väl av solen.

Flera kompisar med barn säger, att deras barn börjar klättra på väggarna, när de inte kan gå ut.

Var hem till några igår, och de trotsade ialla fall kylan och begav sig till Karlsbyn för att dansa ut julen. och självklart träffa tomten, tror det faktiskt skulle vara två tomtar och få ännu en julklappa, lördagsgodis kanske?

När det är så här kallt längtar man efter våren, då snön smälter, blommor och knopparna tittar fram,
och man får köpa tulpaner, Älskar tulpaner!
De är så himla fina!




Kommentarer

Postat av: Nikita

Var gärna med och tävla om 500kr hos Louise interiör i min blogg,

massor av fina inredningsdetaljer!

tävla här:

http://nikital.blogg.se/2010/january/vinn-500-hos-louiseinterior.html

2010-01-11 @ 03:59:13
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.