Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Dela på ansvaret

Tänk så det kan gå...
...när jag och min sambo skulle sova igår kväll, kom vi in på barn, kommer inte ihåg hur men ialla fall...

Vi diskuterade att den dagen vi får barn, ska vi dela på ansvaret och då bla. att vi båda får hjälpas åt att gå upp under natten när barnen vaknar, alltså när båda är lediga så klart.
Annat är det när den ena ska upp och jobba, då kan man ju inte dela..

Sen så under natten vaknar vi av att vår lilla kissekatt jamar och springer på lådan, men kan inte kissa...
kommer max en droppe, då försöker vi med att stänga in henne på toa över natten,
så hon inte kan kissa överallt...

Sen lägger vi oss och försöker sova igen, och sen händer det roliga...
Min sambo vaknar och är vaken i princip hela natten, då han inte kan sova för att hon jamar och krafsar på dörren, och när han klappar henne blir hon lugn...
Han försöker flera gånger väcka mig, för att bli avbytt, men få liv i mig, går tydligen inte...
så så gick det med att dela på ansvaret...så det kan gå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.