Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Tur till Mora

Umgicks med min sambo, min syrra Emma och hennes kille hela långa dagen igår.

Syrran och jag har länge pratat om att åka uppåt Mora och kika i inredningsbutiker och alla loppisar i alla gårdar runt omkring och nu så kom vi iväg och vi tog grabbarna med oss.

Det var loppisar i var och varannan gård, så vi besökte inte alla men en hel del...=)

Nusnäs fick ett besök av oss, så vi kunde kika på alla fina Dalahästar.
Var länge sedan man var där...

I Mora hade vi innan hittat på tre inredningsbutiker, men när vi var på väg att äta hittade vi en till *ler*

 

 Slott och Koja






House of Olivia

En kanonmysig butik med en trevlig butiksägarinna.



Vindverkstan

(blev inget kort taget där...)

En mysig butik uppe på ett loft på deras gård.
Gården var oxå fin med ett växthus!





Vackra Hem

På Vackra hem köpte både syrran och jag fina armband.



Vi gillar båda två smycken!

När vi ändå var i trakterna så åkte vi till Orsa och besökte Orsas björnpark.

Började inge bra, såg inte ett enda djur.
Vargarna ville inte visa sig
och
en av berguvarna satt bakom en gren och tänkte inte visa sig, man såg bara lite av kroppen...

Men björnarna fick vi se:

Fyra ungbjörnar som heter BamBam, Barney, Amigo och Amore i ett av hägnen
och
 i det andra var mammabjörn Freja med sina tre ungar Chanel, Chili och Corona.



Käkade äpplen så det stod härliga till.
Satt äpplet på ett av klona så det gick sönder...



Lite törstig...

Kamtjatkabjörnarna Peter och Sofia
( Väldig stora björnar, Peter blev 3,1 m om han stod upp...)



Flera av tigrarna fick vi se:



Storakissekatter med pyjamasrna på!

Isbjörnarna var väldigt lata, iallafall när vi var där!



Låg bara och sov...



Sen rullade den ena runt, reste sig för att lika fort lägga sig ner igen...




Vi tror de snackade med varandra för att helt plötsligt nosa och gosa och sen byte de platser.

Vi fick nog se alla djur utom varg och Lokatterna.

För att göra grabbrna glada tittade vi på båtar som åkte runt i Mora, var någon tävling...



Köpte inte så mycket, bara lite grejor till olika pyssel jag ska ta tag i.



Kvällen avslutades med att jag och syrran pysslade med betong, återkommer med bilder om det blev bra...

Så vi umgicks i över 12 timmar, då vi hämtade upp dem kl 09,00 på morgonen och de åkte hem 22,30.


Kramar







Kommentarer

Postat av: Lantligt i stan

Ja visst hade vi trevligt idag! Det var så roligt att träffa er alla och få njuta av Stinas vackra hem. Fina saker fick man ju med sig hem också! Kanske ses vi fler gånger!

Kram Anki

2010-08-01 @ 20:53:50
URL: http://www.lantligtistan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.