Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Är våren här för att stanna?

Åh, nu kan man väl säga att våren är här?!
Eller kommer det komma ännu mera snö?

Såg först tussilaggo för i år, dock genom bilrutan när jag åkte hem från jobbet...
Vill ut och plocka och ta med hem och sätta in en liten vas.
Men hittade inga när jag var ut och gick med en kompis idag,
får ta en ny vända nån annan dag och spana.

Krokusarna på jobbet har slagt ut, så det lyser så fint!

Snön är nästan borta från vår tomt nu, några få snöhögar kvar,
så himla härligt när snö smälter på våren och det börjar grönska.

Hoppas sommardäcken kommer snart, så jag får vårstajla bilen!
Men som tur var har jag dubbfriavinterdäck, så jag har inte jättebråttom att byta.

När min älskade bil fått på sig sina nya sulor, ska h*n bli tvättade, så att det skinner om den =)

Hoppas på flera fina dagar, blir så glad när solen lyser!
Försöker ta en promenad så fort det är fint väder.
Blev en tur på ca 40 minuter i går med grannen och hennes goa dotter,
hon ser så busig ut med ett stort leende med vita fina små tänder =)

Idag blev oxå en tur men med en annan kompis,
det var nog en sammanlagd tur på va 50 minuter, dock med ett stopp där i mellan.

Imorgon ska jag försöka ta mig iväg och träna.

Det känns som våren är här, snön smälter, solen lyser varmat och skönt och tussilagona blommar,
kan det bli bättre?!
 (sommar med ännu mer värme är ju å skönt)

Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.