Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Jaha, då var helgen snart slut...

Jaha, då var helgen snart slut för denna gång,
väntar på att Ensamma mammor söker ska börja,
sen dröjer det inte länge förrän sängen väntar...

Fredagen bjöd vi min syrra och hennes kille på mat, ochså köpte vi lite chips å dip och satt och pratade o så.

Lördagen var jag, min syrra och hennes kille till Rättvik och frös,
men det är ju ett måste och åka till Rättviksmarknad.
Min sambo ville inte vara med, konstigt va?
Han hjälpt sin kompis och renovera deras hus istället.
Varit där alla år, både höst och vår.
Bara missat en gång, så vad kan det bli...hmmm...49 gånger kanske??
Och så passade vi på att hälsa på mormor så klart!
Fast det var helt otroligt, vi köpte just ingen ting.
Jag köpte en höstjacka, min syrra munkar och bullar och hennes kille vantar och en tröja.
Det är inte illa pinkar för att vara oss =)

Lördagskväll var vi ut till mamma och sisådär kl 22 satte vi igång att möblera om lite i hennes vardagsrum. Flyttade lite bokhyllor, satte ihop en tvbänk som de varit iväg till Ikea och köpt under dagen osv.
Kanon blev det! Lite öppnare in mot köket.

Söndagen har vi varit upp en vända till stugan och plockat undan lite, så nu är det klart för vintern.
Sen på eftermiddagen kom några kompis till oss förbi med deras barn =)
De har byggt lika hus som oss, och de håller just nu på med övervåningen och ville kolla lite hur vi gjort.

Nej nu börjar tvn... Ha det gött!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.