Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Underbar helg i solsken =)

Helgen är nu slut, måndag i morgon och dags att börja jobba igen.

En halvtimme innan jag slutat på fredagen, ringer min sambo till mig på jobbet och frågar om jag planerat nån mat, nopp säger ja...då undrar han om vi ska grilla och bjuda några kompisar på mat.
Gärna för mig, då det var jättefint väder =)
Så jag svängde förbi City Gross och handlade på vägen hem.

Så på kvällen blev det grillat med våra kompisar B & P och deras son, dock åt han inte sån mat som vi...
Förbi kom även en till kompis, men då han nyss ätit så ville han inte ha nån mat, men han ville gärna ha efterrätt...så han ringde även sin sambo och frågade om hon ville komma förbi, och det ville hon gärna.

Så det blev kladdkaka, grädde och jordgubbar...=)

B & P stannade till ca 22 men A & D stannade till ca 00.

Trevlig kväll =)

Lördagen skulle min sambo ut med jobbet och spela paintball och sen äta mat och festa.

Jag hade tänkt åka upp till stugan och måla, men då dte avr så fint väder, så lät jag det vänta..

Så jag satt ute och sola, och sedan blev jag kidnappad, nej då...följde gärna med!
På fika på Bagarstugan vid Gruvan.

Hembakat, gott värre!



Denna lilla kolakaka beställde jag.



Detta goda bröd beställde min mamma in.

Sen tog vi även en tur till Staberg, för min syrra skulle kolal in nå bilar som var där...
dock kom vi lite för sent, men vi tog en tur i Barockträdgården och tittade.



Där hade de även en damm med Gräskarpar, fick faktiskt syn på två styckna.
Här är den ena.



Sen blev det tacos hos mamma =)

Två vändor med spelet kubb blev det å, innan myggorna åt upp oss.

Passade även på att fira mamma, på Morsdag!

Sen på söndag morgon var jag chafför åt min sambo och 2 av hans jobbar kompisar, då de varit ute och festade.
Gissa om det var svårt att somna om sen när det var ljust.

Söndagen invaderades det av bilar och grabbar som skulle spela paintball, samlades hos oss.

Jag själv åkte till en kompis, för att träffa henne och hennes bebis.
Dit kom även 2 andra kompisar.

Sen blev det Morsdags firande för min Svärmor. Så där ifrån har vi nyss kommit.

Grattis alla mammor på Morsdag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.