Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

I stugan och bytt tak.

Inte nog med att jag har ett nybyggt hus, jag har även en sommarstuga.
Den har gått i arv på min pappas sida.
Så nu när pappa gick bort, så ärvde ju mamma min den, men då den gått i arv på papaps sida, så gav hon den till min syrra och mig.

Så nu i torsdags, när vi var ledig och idag har vi varit uppe i vår sommarstuga och renoverat lillstuga, där vi sover.
Det var dags att byta tak.


Torsdag:

Vi tog bort det gamla teglet, och under där gjorde vi några fynd. Nämligen den här ↓



En fladdermus som låg och sov. Han blev väckt när vi började låta illa, så han skrek lite åt min sambo,

Sen hittade vi även ett fågelbo med ägg i



En sädesälas ägg, vi tog ner boet, och la det i ett trä så inga rovdjur skulle ta den. Men hur ska man kunna förklara för en sädesäla var hennes ägg är...Hon var runt där och letade.

Sen tog vi bort det gamla lekten och sen pappen och sen på med nya papp och nu lekt.
+ att vi bytte ut en del av trä som var dåligt där vi borstar tänderna.

Fredag: 

Min syster, hennes kille och mammas helgbo var till Tippen med skräp och sen köpte de nytt tegel.
(Jag, min sambo och mamma jobbade)


Lördag:

Vi har lagt på nytt tegel, och plåt. Satt upp nya vindbrädor när vi ändå bytte tak. Målat dem och det andra trä vi bytt ut. Gjort rent hängrännorna och satt upp dem igen.

Har lite målning kvar men det ska jag försöka och åka upp i helgen som kommer och göra.

Så vi har inte legat på latsidan.

Tack Peter för hjälpen med bytte av tak!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.