Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Stockholm och Uppsala

I lördags var jag och min sambo till Stockholm och Uppsala.

Tanken var att vi skulle åka till Uppsala för att inhandla en duschvägg till badrummet uppe på Bauhaus.
Övervåningen och badrummet blev klart förra sommaren men nu först bar det iväg för att införskaffa en duschvägg.
Å då vi ändra skulle till Bauhaus så tog vi en tripp till Stockholm.

I Stockholm på In och finn fann vi mycket fint.
Min sambo såg en jättefin serie i vitt porslin till köket. ´
Så av det inhandlades det en såssnipa med tillhörande fat och ett fat med fack i, som antagligen kommer användas när vi gör tacos.



På In och Finn hittade vi även en elefant.
H
ar ju lite av ett savann tema uppe i gästrummet,
men det kommer nog få flytta snart, antagligen till vårt sovrum men vet inte riktigt hur jag ska ha det.
Flytten av det beror på att jag kommer snart få hem kuddfodral från H&M, där det är city på kuddarna, och då passar inte djuren in.



En stor glas vas/kruka eller vad man ska säga, har jag tittat på ett tag nu.
Å nu när det fanns en till ett väldigt bra pris så slog jag till.
Vet dock inte än var jag ska ha den eller vad jag ska ha i den mer än ljus, men jag kommer väl på nåt.



Men när jag skulle ta kort så kom en kissemiss å ville vara med på kort.



Tittade i lite mera affärer i Stockholm, men hittade inget.
De flesta affärer i Stockohlm har vi ju hemma å, så de e ju inge roliga å gå i.
Var in på Designtorget, va fina saker de fanns där.

På vägen hem var vi in på Bauhaus och inhandlade en duschvägg och
in på IKEA, där det inhandlades lite smått och gott som vanligt.



Kommentarer

Postat av: Bea

Hej =)

Jodå, det var väl ok. Kändes som dom flesta var lite blyga såhär första gången, ingen som pratade med någon annan än sin partner. Blir nog bättre nästa gång skulle jag tro=) Det var ett till hus i Sundborn vi kollade på. Peter ska prata lite med banken och besiktningsgubben idag så får vi se... Hur är det med dig då? Kram

2009-03-04 @ 08:42:31
URL: http://beabofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.