Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Betong, snyggt ju!

I butiken Norrgården hittade jag massa fina saker i betong.
Inte tänkt på det förut, att det är väldigt snyggt med betong =)

Sen så hittade jag en blogg, där en tjej vid namn Annelie gör saker i betong och ny blev jag lite sugen på att prova.
 Får börja i liten skala, och se om man lyckas...

Så nu blir det att köpa betong...



24/6

Nu har jag inhandlat fin betong och hink, så när jag får lite tid över ska jag ta och prova.

Kram på er



Kommentarer

Postat av: Stina-Hemma på Landet

Hej igen gumman!



Jo, då har vi öppet till 18.

Tala om vilken tid ni kommer så får ni fika om ni vill. Kramis Stina

2009-06-24 @ 11:33:05
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Postat av: Annelie

2009-06-24 @ 12:10:57

Postat av: Annelie

Hejsan!

vad roligt att du ska pröva, du kommer att bli fast..

"Bränna" menar jag just att de får stå ute, helst under nåt plast, brukar använda plastsäckar som jag river itu till större bitar, då hålls de fuktiga och bränns inte så fort...man brukar säga att betong bränner när det torkar. Om det är väldigt torrt ute kan man vattna under plasten oxå..

Bränner det för fort kan risken finnas att föremål kan spricka...Gör man väldigt stora grejer får man lägga i lite armering, brukar använda hönsnät som jag klipper i bitar...läggs i formen med betong under och över...

ha det så gott i värmen nu..

kram

annelie

2009-06-24 @ 12:17:43
URL: http://betongsnackor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.