Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Loppis igen =)

Blev kidnapapd av min syrra igår, eller riktigt så var det väl inte.
Men min syrra frågade om jag skulle följa med henne och hennes kille på vända, till ialla fall 2 loppisar.

Första stoppet var på Fyndservice uppe vid Rusta, där hittade vi bara lite böcker.

Sen bar det av till byn Berg, ligger mellan Torsång och Romme.
Och när vi ändå var där, så passade vi på att åka till Gustavs och hem till Me and Alice , och där gjorde vi en hel del fynd. Sen hade min syrra sett att det var en loppis som låg antingen i Borlänge eller Gustafs, men vi fråga Susanne, och de kunde tala om att den låg i Gustafs och då åkte vi självklart dit.
Det var Det vita dårhuset som hade loppis hemma i trädgården + att en kompis till henne med nät butiken
Fröken F sålde lite av sina grejor där.

Sen bar det hemmåt via Borlänge, och då åkte vi till Irmas uthus.
En så himla mysig butik med massa fina saker och en super mysig kvinna som äger butiken.

När vi ändå var ute och åkte kollade vi även in loppisen i Rostberg,
den loppisen hade syrran å sett i tidnignen att den skulle vara denna helg.



Detta fick följa med mig hem:
Rostig stekpanna, korg, vit duk och "skoformen" ( kommer inte på vad det heter, hjälp mig?!) från Me and Alice.
Vita dukarna med lila kant från loppisen i Rostberg, skulle köpa en men fick 2 på köpet.
Grå bandet inskaffade jag hos Irmas uthus, för att ha runt de rosa ljusen som jag köpte av Fröken F.



Kannan och fatet fick man ta gratis på loppisen i Rostberg, tänkte att man kunde ha blommor i dem.




Visst är den underbar?! Fick följa med min syster hem.



Inköpt av min syrra på Irmas uthus



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.