Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Kompost

10 i morse var jag och min sambo ute i trädgården och började fixa i ordning.
Vi började med att fixa lite i slänten, ha ut jorden som låg nedanför slänten och ta bort det värsta ogräset.

Sen drog vi till Byggmax, trodde de öppnade 11 men ick de öppnade redan 10.
Där inhandlades det sten och impregnerat virke till en kompost.

Började med komposten, blev kanon, dock lite större än vi tänkt oss. Men nu har vi så vi klarar oss.



katterna tycker det är så mysig när vi är ute och pysslar, Går runt och inspekterar, nosar, snackar och myser.

Blev inge mur runt rabbaten idag, då min sambos rygg inte orkade så mycket mer, och vi blev bjudna på mat.
Men stenen ligger ju kvar, får se om vi får tid under veckan.

Men vi kan ju strycka en sak på vår lista,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.