Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Hall renovering

Vi har lite att göra, och helst ska det vara klart innan måndag v.43, för då kommer nämligen min sambos syster med familj och de ska bo hos oss en vecka, och då vill vi ju inte att det ska se ut som sju svåra år...

Vi håller nämligen på att renovera hallen.

Vi ska:

• Ta bort gamla klinkers
• Lägga dit det nya klinkers
• Foga
• Sätta dit träpanelen på långväggen
• Sätta dit skivor på vissa ställen i trappan
• Bestämma färg
• Sätta renoveringsväv
• Måla väggarna
• Fundera hur vi ska ha det med förvaring
• Bygga förvaring
Riktigt nöjd med träpanel på långväggen, blev pricken över i!
Å nya klinkers kommer bli snyggt!

På vitmålade långväggen skulle jag sedan vilja ha en tavla, från Ylva Skarp.
Jag å syrran besökte hennes butik i somras, och hon göra ju så fina saker och skriver kanonsnyggt!


En bild före (ort se från röran...)


Fått upp träpanelen på väggen



Klinkersen är nu oxå på plats!
Klart igår kväll...



En dörrmatta min mamma å syrra hittade, tror jag kan bli väldigt snyggt i hallen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.