Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Tur till Ludvika och Smedjebacken.

Turen jag berättade om var till Ludvika och Smedjebacken.

Syrran och jag for iväg i lördags morse, först till Ludvika.
Besökte Novas hem, Euro Store och Vita Novum.



Letade på Vitt och Vackert, vilken underbar butik.



Hittade på nätet, fina zinkscahbloner till advent med siffrorna 1-4, men inte i någon butik här omkring.
Gissa om jag blev glad, när jag klev in i butiken Vitt och Vackert, för det första jag såg var just dessa fina schabloner.
Så dessa köpte jag givitvis.



Samt en liten glas burk.
Har flera sådana, men när jag skulle ha flera så var de slut...men där fanns de så det blev att köpa en :)
Syrran köpte dessa gärliga karameller.



I Luvika har de även en pärlbutik, Pärlemor, med massa underbara pärlor och tillbehör.
Syrran köpte några halssmycken, men vi hade inte så mycket tid, annars hade vi stannat och satt oss ner och pysslat :)

I Folketshus hade de en loppis, så dit gick vi så klart!
Hittade dessa söta skridskor.



For vidare, nästan bort till gränsen mellan Dalarna och Västmanland, för att kika in i butiken Mormors Hus.
En helt ljuvlig butik, nere vid vattnet.
Låg så himla fint.
Å vilket fint hus, med två våningar.
Nere var det mest ljuvliga kläder och uppe inredning.

Besökte även Smedjebacken, men dit måste vi åka igen, då vi inte hann till alla butiker vi tänkt, då de hann stänga.

Men Nisses fick ett besök.




Kommentarer

Postat av: Nikita

hej , du har vunnit en tävling i min blogg!

två fina ting från madame plantier, jeanne darcs julmagasin samt en dekoration i plåt



maila mig din adress

till [email protected]

2010-11-14 @ 21:17:01
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.