Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

6 loppisar =)

Vi hann med hela 5 loppisar igår och så en vända på stan.
Å alla var i Falun =)

Började med loppisen i Hosjöholmen,
där hittade syrran en fin skål med texten Potatis från Bruka för endast 20 kr.
Hon samlar på denna serie från Bruka.



Fortsatte till loppisen i Övre Norslund, och typ på fjärde gården hittade vi massor till en billig peng.

Så det blev tungt att bära, men men vad gör man inte när man hittar massa fint...=)

Loppisen på Regementet kikade vi på en snabbis.
Där hittade vi en ko till mamma, hon samlar nämligen.
Så vi håller utkick i fall vi hittar någon hon inte har. 

Åkte sen till Daglöstäkten men där var det så utspritt så vi kikade bara på några.

For vidare till Loppisen på Galgberget och där fyndade jag en bok Allt i hemmets Stora Idébok.

och

Idag ska vi på ytterliggare en loppis, även den i Falun nämligen Haraldsbo/Hälsinggården.
och det var en besvikelse, av ca 110 tillfrågade hushåll hittade vi bara på ca 7 st.



Fynden från lördagens loppisar i Falun



Mitt:
Äggkorg
Idébok
Prydnadskvinnan
Pall, ska kläs om med fårskinn

Syrrans:
Vasen
Karotten

Till mamma:
Tacoskålen,
mamma har andra delar från denna servis
och
när denna såldes för 10 kr passade vi på att köpa den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.