Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Stockholms resan i inredningarnas tecken

Nu ska jag äntligen skriva om resa till Stockholm,

Dagen började dock inte så bra,
eller jo vi kom till Borlänge som vi skulle men sen kom vi inte så mycket längre förrän  ca 2 timmar senare...

Alltså tåget var över två timmar försenat så vi fick över 2 timmar mindra att shoppa för,
blev lite stressigt, men vi han en hel del ändå...får ta en till vända i vår...

Ialla fall så startade vi på H&M Home, var inte så stor men fint, allt fanns inte framme.
Så man fick ta en magnet bricka och sedan plocka på magneter på det man skulle ha,
sen plockade de fram ens varor i kassan istället. Fiffigt!

Årstiden fick oxå ett besök, där köpte min syster och mamma varsina handledsvärmare, gråa och beiga, kanonmysiga!



Efter vi gått nästan hela Drottninggatan upp så gick vi Kungsgatan upp,
där vi var in på Stockhome, en väldigt färgglad butik,
 för att ta oss till Östermalm.

Där var vi in på Hans Mikael,
där ifrån såg jag att Laila Bagge och Niklas Wahlgran önskade sig inredning från i bröllopspresent,
fortsatte till Koffert, där mamma köpte en ko skyddsängel
(Mamma samlar på svart vita kossor, har ett helt rum, vet inte exakt hur många men över 700 st i alla fall.)
Mysig butik med kanon trevlig personal.



Söt va?!

Kikade även in på Bruka design och Saluhallarna.

För att avsluta på Drömhuset, innan vi begav oss på Gamla stan.
Drömhuset låg vid Östermalmstog, och där fanns det massa fint.
Jag köpte bla, en pastell rosa duk och ett &
och min syrra köpte bokstäverna KÄR, fanns inte så många kvar så de fick plocka ner dem från skyltfönstret,
men det var inte problem!



I Gamla stan var vi först in på Christina´s Bod och Salong,
som ägs av Christina Schollin, mamma till Pernilla, Niklas och Linus Wahlgren, för er som inte visste det.

Hon var dock inte där denna gång, men sist vi var in dit så var hon där, lite coolt faktiskt!

Besökte även flera mysiga butiker i Gamla stan så som Sirlig och  Kungens lilla Piga.

Han självklart med några fler butiker, men orkar inte rabbla upp alla.
Blev inte så många klädbutiker, men det var ju inredningsbutiker vi skulle till.

En underbar dag, dock lite mindre tid än vi räknat med, men hade ialla fall trevligt sällskap.




Kommentarer

Postat av: Bea

Japp, det är min bok. Självklart kan du låna den, om jag kommer ihåg kan jag ju ta med den när vi ska ut och gå. Eller så tar du den efter det, för jag hörde att vi visst skulle äta något, alla 4, efter relaxen ikväll... :)

2010-03-12 @ 06:52:07
URL: http://beabofink.blogg.se/

Postat av: Bea

Japp, det är min bok. Självklart kan du låna den, om jag kommer ihåg kan jag ju ta med den när vi ska ut och gå. Eller så tar du den efter det, för jag hörde att vi visst skulle äta något, alla 4, efter relaxen ikväll... :)

2010-03-12 @ 06:52:10
URL: http://beabofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.