Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Lilla glasboden

Kom på att jag nog inte visat dessa grejor, när jag bar upp dem till vårt inbyggda vitrinskåp, så jag gör det nu.

För några år sedan, kan ha varit 2008, så såg vi en artikel i Dalarnas tidningar om en karl som gjorde om flaskor till bruksföremål, så en dag udner vår semester tog vi en tur och kikade på dessa grejor.

Köpte med oss två styckna ljusstakar hem, verkligen annorluna.



Sen beställde jag 6 grogg/drinkglas till min sambo i present.



Så har ni vägarna förbi, eller vill ha en annorlunda present, så kika in på Lilla Glasboden.

Man kan även ta med sig flaskor, som han sedan gör om.
Tex. en flaska man fått i bröllopspresent, men som numera är urdrycken, men man vill ha den kvar som minne.

Har sparat några flaskor X-Cider, får se om jag en dag ska ta med dem och göra om dem.

Coolt med lite annorlunda grejor, och som är producerade i närheten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.