Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Loppis, inredningsbutik & tårta

Tredje helgen i rad man käkar tårta hihi!

Denna helg bjöds det på pärontårta som en lastbil, då min syrras kille kör lastbil.

Förre helgen fyllde min sambo år, så då blev det två hembakade tårtor *mums*

Å helgen innan det fyllde min svärmor år, så då blev det både smörgåstårta och vanlig tårta!

Nu blir det några helger då vi slipper äta tårta, men sen i september fyller både jag å mamma år!



Ner en vända på stan i lördags, kikade in hos Hemma hos Linnéa, butiken ska tydligen stänga och de hade 50% rabatt så det inhandlades lite smått och gott, som kan vara bra å ha.



Kikade in på Village, ny höst katalogen har kommit!

Gruvgatan 13 fick sig ett besök, och där hittade jag en del som jag gärna vill ha:

Bla. en plåtlåda,som ser ut som en bok
och
kuddfodral och plädar i vitt med röda ränder ur serien Bergen i bomull från Gripsholm.
Men vet inte riktigt var dessa kuddar och plädar passar hemma hos mig...
Mina stövlar håller på att ramla sönder, så nya stövlar stod på listan, och jag hittade faktiskt ett par, har väldigt svårt att hitta stövlar som passar...
Syrran fick ett sms på lördagskvällen av mig, då jag sett att tjejerna med bloggen Lantliv och Loppis skulle ha sommarens sista loppis, (vi har inte kunnat de andra gångerna de haft loppis) och hörde om hon skulle med.
Inte för att jag egentligen behövt fråga men ändå, för jag vet att hon gärna följer med,
och sagt och gjort idag drog vi dit.

Gjorde lite fynd.

Två ljusstakar som passar bra på verandan, där jag har lite kuddar och plädar i lime grönt
och ett vackert hjärta i rosa fick oxå följa med!




Kommentarer

Postat av: Syrran

Vart de nå kort på Peppes tårtor?

2010-08-22 @ 21:51:48
URL: http://skruttbilsbruden.blogg.se/

Postat av: jenny ♥

Hej, titta gärna in och tävla i min tävling som pågår i dagarna fyra - en varje dag http://jennyn.se/2010/august/tavling-i-samarbete-med-studio-nele.html



Kram Jenny

2010-08-26 @ 19:26:23
URL: http://www.jennyn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.