Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Mässan i helgen

Helgen spenderade jag mest på Hem, Familj och Energi mässan uppe på Lugnet.

Fick se Matte och Willy från Bygglov =)



Härliga grabbar =)

Bygglov är mitt favorit inredningsprogram.
Det blir alltid så himla bra när de sätter igång.
Mija är så himla duktig, vad hon än gör blir det kanon.
Sen är de roliga å, vilket inte gör saken sämre...=)

Passade även på att klippa mig.
Hårsalongen Snobben hade erbjudande för 200kr och då var det lika bra att passa på.

Var med i massa tävlingar/utlottningar, typ i varje monter.
Man skulle gissa hårnålar och diskborststrån,vad en resväska vägde och vissa skulle man bara fylla i en lapp.
Får se om man vinner, hoppas hoppas!! *håller tummar och tår*

Fem inredningsbutiker ställde upp med olika dukningar,
och så skulle man svara på 3 frågor och tala om vilken som var finast.

Företagen som tävlade var Norrgården, Mig & Alice, Inredningsbutiken, Affair och Mur och Kaminkultur.



Affair hade en annorlunga men häftig dukning, gjord av gräs och betong.

Inredningsbutikens dukning var stilren, men de hade glömt en detalj, elelr om det skulle vara spå inte vet jag, men det såg ut som det fatatdes något, och det var bestiken.

Hade svårt att välja en favorit som man skulle rösta på då Norrgården, Mig & Alice och Mur och Kaminkultur var så himla fina!
Men till slut blev det Mig & Alice vi röstade på.

Så nu väntar vi med spänning vilken som vinner!!

Sen måste jag bara visa vad jag köpte, har en stor last här i livet och det är inte på nå sötsaker utan på barnkläder och babyprylar.
Har väldigt svårt för att gå förbi en butik som säljer babykläder, utan att tita och är det rea, då har jag svårt att låta bli.
Skyller alltid på att det kan jag köpa till den och den, men det slutar oftast med att jag behåller det.
För jag hoppas en dag få egna barn. 

My Kidoo hade en monter på mässan, och dessa kläder är så himla mjuka och coola,
så jag handelade lite...(det var billigt *ler*)



Hann lite mer i helgen, men mesta tiden var jag nog på Mässan...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.