Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Inredningsrunda i Borlänge

Jga och syrran var till Borlänge, på inredningsrunda.
Sett att det finns massa inredningsbutiker, på olika bloggar osv. i Borlänge, så igår tog vi en tur dit.

Började i stan, där är man inte ofta nu föriden, det blir ju mest Kupolen om man åker till Borlänge.

Önskehuset, började vi med, där de hade 10-50 % rabatt, hittade ett lock, från Cult design, som jag länge spanat på, dock blev det ett i rosa, men det blir nog bra ändå.
Var 50% på denna vara, så då slog jag till.
Så nu ska jag bara hitta en matchande kruka/vas, som passar till den.

Nästa stopp var Lavendel & Romantik, mycket fin i den butiken.

Sen fortsatte vi i stan och till Tre Äpplen Hög, Adding Lifestyle och några hemslöjdsbutiker.

Gick förbi en blomsteraffär i stan, och kollade in den och då är det i den butiken min kompis jobbar.(visste bara att hon jobbade i en blomsterbutik men inte vilken)
och hon jobbar, så det blev en pratstund med henne. =)

Fått tips av mammas arbetskamrater, om en ganska nyöppnad butik, så den fick vi bara lov att titta in i,
nämligen Annas Hem, i hantverksbyn. En mysig butik i ett eget litet hus.

Sen hade vi tid över innan min syrra skulle börja jobba igen,
så vi for till Irma´s uthus, abolsut den mysigaste butiken vi var till.
Så himla mysig, fina grejor och en underbar ägarinna. Den butiken kommer vi definetivt åka till igen.

Hann även med den sista på listan, innan vi for tillbaka till Falun och det var Westergården med bloggen
Mitt vita lantliv




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.