Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Vända åt Gävle hållet




Kolla vilka fynd jag gjorde idag.

Jag & syrran var på loppis och inredningsrunda åt Gävle hållet idag.
Hämtade upp henne kl 9 imorse.

Stannade i Storvik, och plockade tomater på Gustavsängs trädgård, hur goda som helst!



På loppisen i granngården gjorde jag fyndet av ett gammalt fönster, får se vad jag ska hitta på med det...

Kollade även in en loppis i Kungsgården, men där föll oss inget i smaken.

Varför vi överhuvudtaget åkte, var för att vi såg att det var megaloppis på Göransssons Arena, fast där gjorde vi bara lite småfynd.

Två kossor åt mamma blev det, för hon samlar faktiskt på svart vita kossor.
Hon har så många så det är ett under nu förtiden om man hittar någon hon inte har..



Färden fortsatte till Valbo,
där vi skulle till en loppis i Mackmyra,
men den tyckte vi var så rörig, alldelles för mycket grejor på liten yta, så där var vi inte så länge.

Vi hade spanat in en inredningsbutik i Valbo, som vi inte varit till förut och den fick vi ju bara lova att tita in i,
Åhh vilken mysig butik. Ägarinnan verkar oxå mysig.
Ni hittar henne här

Så här fin påse fick man när man handlade där



Där inhandlades det två papperrullar, de ser ni i påsen och sen en krona



Nu var vi hungriga men innan vi skulle äta på IKEA så skulle vi se om vi hittade en till loppis, och det gjorde vi, eller rättare sagt två.

Gästrike katthem hade en loppis och i Spikfabriken fanns det en.

På Gästrikekatthem hittade jag en tallrikshylla, som ska bli ommålad till vit och min syrra hittade en tvättbräda.
Fin fin grejor till en billig peng =)

På Spikfabrikens loppis hittade vi 4 skopor i vittporslin för 15kr, var det något att fundera över.
Syrran hittade även kakformar,flera stycken för en ynka 5:a och en kaffekvarn för 30 kr.

Nu var vi riktigt hungriga så ni stack vi och åt på IKEA och sen blev det en tur inne på IKEA och sen i Valbo köpcentrum innan vi for hemmåt.

Hade tänkt hinna med och åka till Gävle, men det for vi ta nån annan dag.

Detta fyndade min syrra:



+ kakformar

Trevligt och roligt hade vi, så en underbar lördag =)
Färden hem gick ca 17, så det blev en heldag med syrran =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.