Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Me and Alice och betong

Gårdagen började med att hämta upp syrran för en färd mot Gustafs.
Hittat en blogg som hade loppis där, så dit fick vi ju bara lov att åka.
Här hittar ni den bloggen med loppis.
När vi hade tänkt åka dit, så skulle de bort, så för att hinna åka dit denna sommar, så åkte vi igår.
Mysig loppis, där jag gjorde fyndet av en gammal ogräsplockare, funkar gör den å!
Syrran hittad en stor spegel, så när den har slippats och fått lite färg på sig, kommer den nog bli kanon fin.

Alldelels brevid den loppis stod det en skylt att om 4 km fanns det en till loppis,
så vi tänkte att det är ju inte så långt så vi for även till den.
I Torsång låg den i ett mysig gammal hus.
Där gjorde jag fyndet av en större tallrikshylla + en gammal stor rostig sax.
Så nu är det bara att börja slippa och sen måla mina två tallrikshyllor.

Jag har ju länge funderat om hur jag ska göra i en del av köket. Om jag ska ah en slags skänk eller en gammal stol. Men nu tror jag att jag kommit på lösningen. Antingen en vit, lite gammeldags bänk eller ett bord. Nu ska jag bara hitta ett.
På den ska nog mitt fönster, + olivträdet och några lycktor stå.
Kan nog bli bra.

Min mamma, hennes helgbo och min syrra kom hit på mat på kvällen =)
Blivit bjudna på mat där två gånger denna vecka, så då kände vi för att bjuda igen.

Efter maten avslutade vi dagen med att gjuta betong =)

Syrran och jag provade på att gjuta lite olika former, får se hur resultatet blir om några dagar.
Ska bränn minst 2 dagar. Prova kan man alltid, kan ju inte mer än gå fel, eller hur?

Kram på er



Kommentarer

Postat av: Emma

Hittade en blogg om betong, mycket fina idéer..

http://marielouisel.tradgardsblogg.se/

2009-07-22 @ 13:52:53
URL: http://skruttbilsbruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.