Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Snart jul...

Andra advent har redan varit, var tar tiden vägen?
Inte långt kvar till jul nu, och en hel del ska man hinna göra.


Måste ta och:
Köpa julkort + frimärken
Skicka julkort
Köpa klart julklapparna

Baka pepparkakor och lussekatter, kommer jag dock inte hinna tyvärr!

Men julkänsklan har iaf redan infunnit sig.

1:a advent

Började med julbord med jobbet den 27:e November,
sen lördagen var jag och min sambo till hans mormor på julmat, som hon bjöd oss på när hon fyllde år,
och på kvällen var jag och en kompis på julkonsert!
Söndagen var det dags förjulskyltningen,
men dock bara en snabb vända för sen skulle jag titta på en kompis som uppträdde med sin kör, så fint!

2:a Advent

Lördagen tillbringade jag och min syrra i Borlänge, då vi var på jakt av julklappar.

Självklart måste man ju in i några inredningsbutiken å, det är ju bara ett måste!

Åkte genom Vika, och då kom vi precis i tid till Kära hem öppnade,
sen for vi till Borlänge centrum för att kika in i Önskehuset,
Centrumblomman (min kompis jobbar där och de hade gjort så himla julfint) och
självklart Lavendel och Romantik, som vi även hade den finaste skyltfönstret,
så vi lämnade in en röst på den.

Sen var vi förbi Irmas uthus, som är en så himla mysig butik!

Sen blev de lite flera butiker, och vi var även in på Kupolen.

Söndagen var jag, min syrra och vår mamma till gruvan och deras underbara marknad,
en riktigt julmarknad, men hantverk.
Massa fint, synd bara att snön smält bort, och det blött och geggit.

Eftermiddagen var vi bjudna till våra grannar på:



Så himla trevligt initiativ! Vi är 5 hus, och alla familjer kunde vara med =)

Trevligt och träffas, och hinna umgås och prata!














Kommentarer

Postat av: fia

va kul att du tycker om mian teckningar :) det glädjer mig ;)



Ett A4 kostar 500 kr, och ett A3 1000 kr, sen finns det större. Om du är intresserad kan du skicka bilden till min mejl :)



ha det toppen

/ Sofia

2009-12-09 @ 11:58:21
URL: http://madebykissekattens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.