Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Renover lite här och där

Var till mamma idag, och då passade jag på att fota lite hemma hos henne.

Vi har varit där i omgångar och renoverat, och nu tänkte jag visa lite bilder hur det sett ut innan och efter.

Hallen, var det senaste vi var dit och hjälpt henne med, såg här såg det ut innan...




Men nu ville mamma ha upp en hatt hylla, som hon fått av sin helgbo, men då visade det sig att väggen där den var tänkt att sitta inte var så stabil, så då fixade min sambo lite nya reglar osv. Så vips var det en nya vägg som den kunde sitta på. Å när vi ändå var igång, så passade vi på att måla om.
Mamma ville ha vita väggar, så det blev i äggskal, lite färg, så det inte blev knallvitt.
Golvet får vi fixa nån annan gång.

Så här fint blev det ↓


                                                                                                             (Hatthyllan innan
                                                                                                                vi hängt kläder)

Sen har vi även varit med och fixat hennes sovrum, det är så snyggt tycker jag. är så avundsjuk!
Vi målade om, bytte golv, sen har hon bytt ut sängen och en hel del till, kanon snyggt!


En bild från hur det såg ut innan, dock är allt ur plockat, bara sängen kvar.



Så här fint blev det sen ↓




Mörklila/plommon/vinröd, vet inte hur jag ska förklara färgen, synd inte så bra här heller.
Sen har hon mycket av grejorna i vitt och svart.

Nu är det flera år sedan, men vi målade om i mammas vardagsrum, hon ville ha lite nya färg, och då passade vi på att möblera om, med befintliga möbler.
Jag kom på ett jättebra förslag hur det skulle va, men ett problem var skulle vi göra av tv, men det löste vi med att mamma köpte en ny platt tv, som vi ställde i bokhyllan.
Å va bra det blev, flyttade matbordet till andra sidan där sofforna och tv varit och sofforna till andra sidan, sen flyttade vi om bokhyllorna, och jag tror alla höll med om att det blev kanon.
Dock har jag inga bilder därifrån.



I fall ni undrar, så har jag och min sambo en  förmåga att hamna i olika projekt lite här och var.

Förutom att vi renoverat vår bostadsrätt, har vi fixat i huset och byggt övervåningeni vårt hus,
så har vi renoverat hos hans föräldrar: där vi kaklade om, bytte bänkskivor,diskho, handtag och vitt varor i köket, bytte golv i hela deras hus tom våtrum, klinkade i hallen, tog bort en vägg, väva och målade och säkert lite till. 
Sen har vi även hjälpt dem med en altan.

Hos mamma har vi fixat sovrummet, hall och vardagsrum, som jag skrev här ovanför även fixat min syrras rum.

Hos min sambos syrra och henns kille i deras lägenhet, där vi i princip totalrenoverade, bytte golv, klinkade i deras hall, vävade och målade i alla rum, bytte kakel, bänkskivor + diskho + vitt varor i deras kök, bytte dörrar, målade taken, bytte lister, både runt golvet och runt dörrarna.

Självklart har de också hjälpt till, men utan min sambos hjälp har det nog inte hänt så mycket.

Men det är kul att vi kan hjälpa till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.