Välkommen till Bustrollet
Tillbaka till startsidan
Sök i min blogg
 
Senaste inläggen
Kategorier
Arkiv
Bloggar

 

Greja ute

Vi hade ju tänkt göra en mur, ner på vägen men det har vi lagt på is, för man fick lov att söka bygglov.
 Fylla i massa papper, hur det kommer bli från alla håll och kanter, sen vet man ju inte om man får igenom det och så kostar det massa pengar, så nu är det ändrade planer, för skattepengarna iår så kommer vi att fixa garageinfarten.

Var ute idag och tvättade av bilarna lite hastigt, bytte till sommardäck på min bil.

Men först var vi till tippen med en full släpkärra med skräp,
då vi städade garaget under påsk,
så nu är det riktigt snyggt där inne.
Ska ta och fixa lite mer i garaget i sommar, måla o lite sånt.

Sen klippte jag ner lite buskar innan de blev gröna, får se om de tar sig, flyttade dem till oss förra året från mina svärföräldrar.
Blommade i alla fall förra året, får se i år.
Har även haft en stor hög snö över sog under vintern. Men det visar sig.

Landet som vi gjort i hörnet av vår tomt, i en trekant, har då börjat blomma =)

När vi var ute å fixade lite på tomten kom vi på att imorgon så ska vi nog ta och greja ute på tomten.
Ta en tur till Byggmax å inhandla lite sten, brädor å sånt och fixa ut.

 Det vi tänkt göra ute är:

* Göra en ram runt huset, så att det blir en "kant" mellan gräsmattan och gruset runt huset.Nästan klart!

* Fixa slänten bakom garaget, fixa i ordning den, lägga på mer matjord och så gräsfrön.

* Bygga kompost "fyrkanter" där vi kommer lägga kvistar, gräs å sånt, så vi får fin jord.

* Fixa trekanten, med en mur runt, gräva upp plommorna, ha i mer jord och sen gräva ner dem igen.


Så vi får se vad vi hinner imorn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mysiga butiker


Gårdsbutiken Skarp (Leksand)



Milla Mollis (Tällberg)



Madam Nyberg (Valbo)



Ställ & Såsser på hörnet (Säter)



Irmas uthus (Borlänge)



Norrgården (Falun)



Tant Elwira (Valbo)



Calimero (Sågmyra)



Gruvgatan 13 (Falun)



Vitt & Vakert (Ludvika)



House of Olivia (Mora)


Jag har vunnit :)


Vann jag hos bloggerskan
Nikita, mamma till Albin



Var med i en korsordstävling
i tidningen Tove, och vann
boken Lev Vackert.